Sunday 18 October 2015

Branzeturi cum se... cuVIN la Olteni :)

Joi seara, am fost la o degustare de vinuri, dar nu asa .. simplu, ci fiecare vin degustat a fost insotit de o branza 'speciala'.

Initial am zis ca este o miscare de marketing excelenta a celor de la  Delaco - Fan branza, dar toata treaba s-a dovedit a fi ideea lui Daniel si pusa in practica cu ajutorul lui Alin Sintmbrean, care este un mare pasionat de bucatarie (dupa cum insista el, de bucatarie normala, nu de MasterChef). Acum eu dupa ce am vazut ce ne-a povestit despre branza, eu cred ca se pricepe mult mai bine decit lasa de inteles.

Deci intr-o atmosfera interesanta la Restaurantul Le Baron, impreuna cu un prieten pasionat si el de vinurile fine, am fost sa vedem si minunea asta (degustare de vinuri cu somelier) la Craiova.

Ne-a intampinat Daniel, deja o parte din bloggeri ajunsesera, mai erau jumatate de venit pe la fara zece.

Atmosfera frumoasa, am aflat ca sunt si invitati din partea sponsorilor. Asta ma bucura, pentru ca stiu ce efort este pentru un director national de vanzari, dupa o zi de munca, seara sa le mai explice secretele si concentratiile din vinuri, unor analfabeti Bahici cum eram noi. (Unii nici nu stiau ce e tanin) :))

Organizatorii www.dictionarculinar.ro si ASociatia Bloggerilor Olteni au asteptat peste o jumatate de ora alti invitati la eveniment, si dupa vreo jumatate de ora de intirziere, Alin Sintimbrean si-a luat rolul de gazda in primire si asfel a inceput o seara plina de informatii, dar mai ales de pahare ! 

 

 Branzeturi cum se .. cuVin

In paralel Alin a apelat la cunostintele lui Laurentiu Achim, presedintele Federatiei Somelierilor din Romania, care ne-a prezentat prima combinatie  Mozzarella Fresca oferita de Delaco, asortata si cu Sauvignon Blanc - Terase Danubiene de la Vinarte.
Acum am aflat ca denumirea Sauvignon provine din frantuzescul 'sauvage' (salbatic), iar pentru cunoscatori un Sauvignon trebuie sa aiba un miros de "pipi de pisica". Acum eu nu i-am facut cunostinta cu pisicile de la mine de la bloc .. 

Laurentiu Achim - somelier

In imagine Laurentiu explicandu-ne, stiu ca nu-l avatajaza unghiul dar are darul vorbirii :)

Apoi a doua imperechere a fost intre Emmentaler de la Delaco si Tamaioasa Romaneasca - Terase Danubiene de la Vinarte, un vin alb demi-sec.
Inainte nu aveam o impresie buna despre Emmentaler, aveam impresia ca este cauciucat, probabil 
nu cumparasem ce trebuie, pentru ca atunci cand mi s-a topit in gura Emmentaler-ul inecat in Tamaioasa, a sarit in primele locuri din top.

Si daca nu stiati secretul fabricatiei branzeturilor Emmentaler ("cascavalul cu gauri") !!  se amesteca unui kilogram de cascaval cu 1 kilogram de gauri :)
(De fapt este un proces chimic de oxidare foart bine temporizat, de fapt acele gauri sunt bule de dioxid de carbon generate de o bacterie care consuma lactoza, si daca procesul este prea rapid gaurile devin prea mari si nu mai sustin greutatea, daca se formeaza prea tarziu nu mai este Emmentaler .. )

A treia 'imperechere'  Petit Camembert - Ile de France oferit de Delaco alaturi de un Rose Terase Danubiene de la Vinarte.
Bun !

Si Petit Camembert-ul cremos pus pe paine prajita iti produce un gust rustic in gura, ca piinea de pe plita bunicii, si impreuna cu roseul pitin acid, care 'curata' grasimea .. pfuu un deliciu ..

si aceasta combinatie in top..

Ce nu stiam este ca Rose-urile sunt vinuri care nu au potential de invechire, iar un vin produs in 2014 se bea cel mai tarziu in 2015 !


Omul cat traieste invata :)


Urmatoarea Brie au bleu - Ile de France, pus la dispozitie de Delaco, tot alaturi de Rose.



Apoi am trecut la cascaval afumat cu Feteasca Neagra - Terase Danubiene de la Vinarte, o asociere in contrast intre un vin fructat si un cascaval afumat.

Citisem ca afumarea se face cu lemnn de esenta tare, la temperatura scazuta, in cazul Delaco fiind vorba despre fum de fag.

Cascavalul afumat unul din preferatele mele de cativa ani, si topit in gura de Feteasca Neagra .. ce sa mai spun .. d.e.l.i.c.i.u !!! :)


A urmat artileria greaGrana Padano iar  de la Vinarte m-am intalnit pentru prima daca cu Negru de Dragasani - Terase Danubiene. Bun! :) o  sociere in contrast intre gustul plin si fructat al vinului si componenta grasa din Grana Padano.

Grana Padano este o branza sfaramicioasa, acest lucru fiind determinat de lactatul de calciu care se precipita in timpul procesului de maturare indelung ..

In sfarsit, ultima imperechere intre branzeturi si vinuri a fost intre Roquefort - Ile de France oferit de Delaco si Merlot - Terase Danubiene de la Vinarte.
Cum spunea un prieten al meu, asa ceva nu mananci zilnic, asa ca am strans din dinti si am mincat, vinul a rezolvat problema !
Au fost persoane care au strambat din nas la mirosul branzei, dar nu trebuie mirosita ci mancata :)





O branza ca sa se numeasca Roquefort, una dintre cele mai celebre branze cu mucegai albastru, trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii : oi dintr-o anumita zona, hranite doar cu fân din acea zona, iar branza rezultata este maturata doar in pesterile din zona Roquefort-sur-Soulzon. de aceea este asa scumpa ! :)



Aici eu si Alex, ne concentram pe ce ne povesteste Alin, in spate se vad: Laurentiu Achim, presedintele Federatiei Somelierilor din Romania, in mijloc Costel Cainamisir Directorul de vanzari VinArte, in spate dreapta enologul sef de la Vinarte, Iustin Urucu (craiovean).

Astept si urmatoarea intilnire Branzeturi cum se... cuVin, pentru ca avem destule podgorii in Oltenia. Atmosfera a fost excelenta !
Il voi sustine pe Daniel pe viitor !

Cu alte cuvinte a fost excelent !



No comments:

Post a Comment